De eerste dagen - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Jet Lubbe - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Jet Lubbe - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: Jet van der Lubbe

Blijf op de hoogte en volg Jet

30 Augustus 2016 | Frankrijk, Nice

Bonjour!

Een nieuw avontuur is begonnen! Nice, Frankrijk it is. Ik zal de komende 4 maanden het programma "International Business Track" gaan volgen aan EDHEC Business School in Nice, samen met Bibich en Ellen met wie ik eerder in Valencia heb samengewoont.

Het avontur begon al met dat m'n koffers niet dicht gingen en er dus last minute nog een nieuwe koffer gekocht moest worden. Uiteindelijk met 48 kilo op naar Eindhoven, waar we met z'n driëen zijn vertrokken naar Nice. Nadat we gezellig bijgekletst hadden werd het toch een keer tijd om door de douane te gaan en te gaan boarden. Uiteraard kan er bij ons nooit iets normaal gaan. Vandaar ook dat we na een uur in een stilstaand vliegtuig werden verzocht het vliegtuig te verlaten, dit omdat er een radio kapot was. Na 3 uur doorgebracht te hebben in de gate mochten we dan toch eindelijk naar Nice vertrekken. Eenmaal aangekomen in Nice kregen we geijk te maken met de prijzige tarieven in Nice.

De eerste 5 dagen zijn we in een appartement verbleven dat redelijk ver van het centrum lag en waar het meer heuvelachtig was. Gedurende deze dagen zijn we vooral veel naar het strand geweest en hebben we de stad een beetje verkend en het oude centrum. Het oude centrum is vooral leuk met alle steegjes. 's Avonds was er helaas niet veel te beleven. We hebben nog wel een poging ondernomen. Om 21.00 zaten we met ons goede gedrag op de bus naar 't centrum te wachten tot dat we doorkregen dat dit ook de laatste bus van de avond was en aangezien taxi's niet echt te betalen zijn, zijn we dus toch maar weer in 't appartement gebleven. Het strand bestaat hier overigens niet uit zand maar uit stenen wat niet echt comfortabel ligt. Het helder blauwe water maakt echter een hoop goed. De temperaturen zijn hier redelijk hoog het zweet komt uit alle hoeken en gaten gezet.

Gisteren zijn we naar 't appartement vertrokken waar we de komende maanden zullen verblijven. Dit appartement ligt in het centrum, ook zullen we dit appartement delen met een meisje uit Oostenrijk/Italië. Het appartement is een stuk mooier dan in Valencia, dat mag ook wel voor de prijzen hier in Nice. Morgen beginnen we op school, we krijgen dat een tour door de stad en een lunch met lokale specialiteiten. We gaan het zien!

Ik zal deze keer proberen iets meer verslagen te schrijven dan in Valencia ;)

Au revoir!

• 30 Augustus 2016 - 16:41

Eveline Prins:

Succes op school morgen!

• 30 Augustus 2016 - 17:03

Fien Van Der Lubbe:

hoi jet, klinkt erg avontuurlijk. veel plezier en succes toegewenst van ons allemaal.