La primera semana - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Jet Lubbe - WaarBenJij.nu La primera semana - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Jet Lubbe - WaarBenJij.nu

La primera semana

Door: Jet van der Lubbe

Blijf op de hoogte en volg Jet

31 Augustus 2015 | Spanje, Valencia

Holaaaa!

En dan zit je zomaar al 1 week in Valencia! Het begon allemaal vorige week 22 augustus, toen moest ik er toch echt aan geloven. Na een hele nacht niet te hebben geslapen en ’s ochtends mijzelf toch echt hardop heb afgevraagd waarom ik dit in godsnaam doe, stond ik daar dan op Schiphol. De hele familie v/d Lubbe, Nick, Denise, Debbie en Eline om me uit te zwaaien. Per toeval kwamen we de vader van Nick tegen die ook naar Valencia vloog en dezelfde vlucht had als mij. Dat was geruststelling nummer 1! Na afscheid te hebben genomen en door de douane te zijn geweest was het voor mij zover de 1e keer vliegen. Ik ben er al achter veel bijzonders is het niet. Vanaf iets boven Parijs tot aan Valencia heb ik heerlijk liggen slapen. Aangekomen op het vliegveld ( super klein vergleken met Schiphol) was het nog even wachten op de koffers. Eenmaal m’n koffers binnen was de volgende opgave Luuk vinden. Luuk is de eigenaar van het stagebureau. Ik had helaas geen bereik en moest dus maar gaan gokken wie Luuk was. Er stond op een gegeven moment nog maar 1 jongen die er ook wel een beetje als een “gladnekkie” uitzag. Dat kon niet missen dacht ik en ja het was Luuk hoor! Luuk heeft me naar het appartement gebracht waar Charlottte, Bibiche en haar vriend al waren. Na het appartement en m’n kamer (deze ziet er helaas al hetzelfde uit als in Nederland (Sorry Mam)) te hebben geïnspecteerd, zijn we een ventilator gaan halen want dat heb je wel nodig bij deze temperaturen. Bij ons om de hoek zit een Chinees die heeft alles, net een soort Action. Opa zou er de hele dag zoet kunnen zijn.

’s Avonds en zondag hebben we weinig uitgevoerd. Maandag begon ik met m’n eerste dag van de taalcursus. De reis ging meteen goed. Eenmaal aangekomen op de school moest ik eerst een test doen om te kijken op welk niveau ik zit. Om 10 uur begon vervolgens de les tot 13.30. Ik heb de hele les bijna geen woord verstaan. Het lastige is dat je het niet kunt vragen als je iets niet begrijpt want je mag geen Engels praten en zij praten het ook niet echt. Maandag was ook de dag dat 2 andere meiden van m’n opleiding aankwamen namelijk Jeanne en Ellen. Ellen zit ook bij ons in het appartement. Vanaf maandag zijn we eigenlijk elke dag en avond zo beetje wel ergens heen geweest en is de nodige Sangria al genut. Zo zijn Jeanne Ellen en ik naar het centrum geweest (10 min. van ons appartement) . Hebben we o.a. de Plaza de Toros (stierenvecht arena) en de Kathedraal ( hier ligt de Heilige graal) gezien. En heb ik op aanraden een Tinto de Verano gedronken, dit is een soort sangria. Ook zijn we van de week naar het strand geweest waar het echt super rustig is en super groot. Uiteraard ben ik in slaap gevallen en verbrand! We zijn die avond ook gezellig uit eten geweest langs het strand. Helaas viel dit een beetje tegen. Ondanks dat wij probeerden Spaans te praten waren ze niet echt vriendelijk tegen ons, en tegen de rest van de buitenlanders. Alleen de Spanjaarden werden normaal bediend.

Met de talencursus kregen we in de loop van de week gewoon het zelfde als wat ik de afgelopen 2 jaar in Nederland heb geleerd. Ook heb ik al een dag gemist en is het bij de verkeerde halte uit stappen de normaalste zaak van de wereld geworden. Je moet blijkbaar elke dag na je les op het prikbord kijken om te zien hoe laat je de volgende dag moet beginnen. Ik vergeet dit telkens en dus is het ook voorgekomen dat ik voor niets naar school ben gegaan. De buschauffeur heeft me toen ook hard zitten uitlachen toen ik na 5 min. weer bij hem de bus instapte, waar ik nog geen paar minuten geleden was uitgestapt.

Vrijdag hebben we een poging gedaan tot uitgaan, helaas werkte onze Google Maps niet zo mee en waren we bij de verkeerde halte uitgestapt. Zaterdag is dit overigens wel goed gegaan en zijn we naar High Cube geweest en Las Animas. Dit was erg gezellig, zo gezellig dat ik zondag in dezelfde kleren wakker werd en we de hele zondag hebben moeten uitbrakken.

Zoals jullie kunnen lezen, heb ik het hier prima naar mijn zin. De temperaturen zijn het enige waar ik aan moet wennen. Zo is met 39 graden in een stad lopen nog steeds niet helemaal mijn ding. Is er al een ventilator gesneuveld, en wen je eraan dat het zweet uit alle hoeken en gaten de hele dag komt.

Ik zal proberen iedereen via deze manier een beetje op de hoogte te houden!

Adiós!

  • 01 September 2015 - 09:17

    Denise:

    Super leuk verhaal Jet! Ik ga je volgen. :-)

  • 01 September 2015 - 20:47

    Astrid:

    Hallo jet wat leuk dat je een blog bij houd,zo kunnen we ook mee genieten van je avontuur daar in Valencia.
    Je heb al een hoop mee gemaakt,en dat je alleen maar Spaans moet praten dat zal soms ook niet mee vallen.
    Je verslag schrijf je erg leuk.
    Jet succes met alles en blijf zo leuk schrijven.
    Xxx astrid


  • 01 September 2015 - 20:57

    Astrid:

    He jet hoe vind je het eten daar in Spanje,ik zie zo heerlijke boterham voorbij komen met pindakaas.
    Ze hebben in Spanje ook heerlijke tapashapjes,ik denk dat je die ook wel lekker zal vinden.xxx

  • 10 September 2015 - 17:42

    Mark En Monique:

    Leuk, Jet! Om je ervaringene een beetje te volgen zo. Geniet ervan daar en succes op je stage adres. Veel plezier!
    Groetjes,
    Mark (en Monique)

  • 25 September 2015 - 20:22

    Mar:

    Hoi Jet,

    Ik zal het dit keer een beetje kort houden, zoals gebruikelijk is bij het reageren op een blog. Ik wist helemaal niet dat iedereen mijn reactie aan jouw verhaal kon lezen. Het is voor mij net zo iets als reageren op een brief of via de telefoon. Gisteravond zijn oma en ik bij je vader en moeder een bakkie wezen doen, omdat ze op 24 september 23 jaar getrouwd waren. Dat weet nu dus ook iedereen die deze reactie leest. Ben je al een beetje ingeburgerd in Valencia? Heb je het fitness-parcours in het prachtige park in de stad al een keer gedaan? Jij bent toch altijd lekker vroeg op en dan is een rondje sporten in de buitenlucht misschien best lekker. Hoe gaat het op je stage-adres? Ik hoop dat je snel weer een verslag schrijft op je blog.
    Groeten, Mar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Valencia

Valencia

Half jaar stage lopen in Valencia

Recente Reisverslagen:

02 November 2015

Het duurde even..

27 September 2015

Familie Maad

13 September 2015

Eerste stage week

31 Augustus 2015

La primera semana
Jet

Actief sinds 16 Aug. 2015
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 4268

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2016 - 30 Augustus 2016

Nice

22 Augustus 2015 - 01 Februari 2016

Valencia

Landen bezocht: