Het duurde even.. - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Jet Lubbe - WaarBenJij.nu Het duurde even.. - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Jet Lubbe - WaarBenJij.nu

Het duurde even..

Door: Jet van der Lubbe

Blijf op de hoogte en volg Jet

02 November 2015 | Spanje, Valencia


Hola,

Het duurde en maandje maar hier is er weer één hoor.

Na mijn laatste reisverslag hebben we een maand vol met bezoek gehad. Dit begon met de ouders van Bibiche die kwamen 10 dagen langs. Hiermee zijn we gezellig mee naar l’umbracle geweest en naar de Nederlandse borrel. De Nederlandse borrel viel een beetje tegen er waren weinig mensen. Nadat de ouders van Bibiche naar huis gingen was het bijna zover om ook naar Nederland te gaan. Ik heb eigenlijk een beetje last minute besloten om toch ook maar naar huis te gaan in het lange weekend dat we vrij hadden. Dus dinsdag geboekt en vrijdag was het zover op naar Nederland. Ik vloog gezellig samen met Ellen. Als 2 kleine kinderen renden we door de aankomsthallen zo blij waren we om weer even lekker op Nederlandse bodem te zijn. Er was gelukkig maar een klein temperatuur verschilletje van 15 graden. Dit resulteerde er in dat we bij terugkomst allen lekker verkouden waren. Dat weekend gezellig op stap geweest en oma verrast met een onverwacht bezoekje. Het thuisfront was even vergeten door te geven dat ik naar huis kwam voor een paar dagen. Dinsdag ochtend ging ik op 7.05 weer de lucht in, in Eindhoven samen met Bibiche. Helaas regende die hele dag flink in Valencia. In het weekend dat wij weg waren ook de ouders van Charlotte aangekomen ook deze bleven 10 dagen. Vervolgens kwamen de ouders van Ellen nog op bezoek en zijn vorige week Mama en Puck een paar daagjes op bezoek geweest. Dit was erg gezellig zo hebben we gefietst in het Turia Park zijn we in de Plaza de Torros geweest en hebben we een poging ondernomen om naar het Oceangraphic te gaan. Echter waarbij ik het niet erg vond om vanuit Nederland weer terug te gaan naar Valencia viel het mij wel behoorlijk zwaar dat Mama en Puck weer naar Nederland gingen. De heimwee sloeg toen even behoorlijk toe. Op stage heb ik het namelijk nog steeds niet naar mijn zin en spreek ik nog steeds geen Spaans echt op werk. Ik heb me nu ingeschreven voor een cursus van een maand lang waarbij je 4 uur in de week Spaans krijgt. Ik hoop hiermee toch een beetje m’n Spaans op het juiste niveau te krijgen.
Afgelopen weekend was het Haloween, dit moest natuurlijk gevierd worden. De voorbereiding was leuker dan het feest helaas. Ook hadden we snoep gekocht voor de kindjes die langs de deuren zouden komen. Geen één kind is langs geweest.

Dit maal een iets korter verhaal dan anders. Ik zal weer proberen wat vaker een verslagje te schrijven wellicht dat ik dan ook wat meer weet om te vertellen.

Hasta Luego

  • 02 November 2015 - 17:52

    Speedy Gonzales:

    Hallo Jet,

    Wat leuk om jouw reisverslagen te lezen, met halloween ben ik meerdere malen om snoepjes komen vragen, maar toen deed er niemand open.

    Met vriendelijke groet,

    Speedy G

  • 25 November 2015 - 21:43

    Mar:

    Ha Jet,

    Ik had net al een heel verhaal zitten schijven, is het plotseling weg. En ook nergens in de reacties opgeslagen. Dan begin ik maar weer opnieuw. Misschien wat het verhaal te lang. Zou dat kunnen?
    Ik had dus al een tijdje niet meer op je website "waar ben jij" gekeken. Dat betekent niet dat ik niet aan je hebt gedacht, hoor. Ik denk elke dag even aan jou en Tijs. Hoe zullen ze het hebben? Wat zijn ze aan het doen? Hebben ze het naar hun zin? In je verslag van 2 november lees ik dat je nog steeds niks te doen hebt op je stageplek. Goed idee om dan maar Spaanse les te gaan nemen. Dan kun je tijdens je 'werktijden' in ieder geval toch nog Spaans leren als je daar je huiswerk maakt. Heb je aan je collega's verteld dat je Spaanse les gaat volgen, omdat je bij hun niks leert en je enorm zit te vervelen? Misschien dat ze dan wakker worden. Het is ondertussen de 3e week november en je bent over de helft van je verblijf in Spanje, Dus, je kunt nu echt gaan aftellen. Leuk dat jullie allemaal familie-bezoek hebben gehad. En ik vond het ook heeeeeeeeeeel leuk dat je onverwachts bij oma binnen kwam vallen. We waren echt verrast. Gezellig dat je peettante en je nicht naar Valencia komen. Daar kijk je waarschijnlijk al naar uit. Komen ze met de boot van de Sint mee? Doen jullie in huis nog iets aan surprises of iets dergelijks? Helaas slaan wij het dit jaar over. Tijs en jij zijn er niet en bij Fien is iedereen druk. Ik vind Sinterklaas het leukste familiefeest van het jaar. Maar een jaartje geen rijm- en knutselstress is ook wel lekker. Misschien volgend jaar weer. Hebben jullie onlangs nog heel veel regen en storm gehad in Valencia? Volgens de Nederlandse weermannen zou het Valencia heeeeeeeeeeel slecht weer worden. Hier is het grijs en vooral vroeg donker. Niet echt de fijnste periode van het jaar. Gelukkig ga ik 10 dec. een weekje op vakantie naar de zon (Egypte); lekker warm, zonnig en mooie vissen kijken. Ik heb het nog niet aan oma verteld. Die gaat zich dan misschien zorgen maken. Twee weken van te voren vertellen, is vroeg genoeg, lijkt mij. De plek waar ik heen ga, is veilig volgens het reisbureau. Anders hadden we niet kunnen boeken. Maar je weet hoe oma is. Kom jij met de kerstdagen weer een weekje of zo naar huis? Of zit dat er niet in? De tickets zullen dan wel heel prijzig zijn. De afgelopen weken ben ik veel thuis. Ik had namelijk een beetje achterstallig werk in het huishouden, de volkstuin en een strijk van 1,5 jaar. Elke dag een beetje, zo kom ik ook vooruit. Het dak van de hut is eindelijk waterdicht. Ik kan nu binnen aan de slag met verven, vloer leggen, ed. Maar buiten valt er niets te doen bij de hut, omdat het te nat en te koud is.
    Binnenkort

  • 25 November 2015 - 21:53

    Mar:

    Ha Jet,

    Ik was nog niet uit geschreven en mijn reactie werd al opgeslagen. Ik wilde nog schrijven dat ik binnenkort weer gezellig een paar dagen naar oma ga. Veder gaat hier alles z'n gangetje. Zondag weer eens naar de sportschool geweest en vandaag wezen zwemmen. Gisteren een boorklusje bij de buren gedaan en morgen voor een vriend naar Ikea rijden. Ik ben hard op zoek naar een andere auto. De Seat vertoont steeds meer fratsen; allerlei lampen gaan spontaan aan of uit. Juist op moment dat dit niet de bedoeling is. Al heel wat uurtjes achter de pc gezeten om website voor occasions af te struinen. Gelukkig heb ik hulp van iemand die
    er verstand van heeft. Hopelijk dat ik snel iets vind. Nou Jet, ik wens je nog heel veel plezier en tot een volgende keer.
    Lieve groeten,
    Mar

  • 25 November 2015 - 21:59

    Mar:

    Nog ff mijn complimenten voor je fotoreportage!
    Ziet er lekker gezellig uit met Haloween.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Valencia

Valencia

Half jaar stage lopen in Valencia

Recente Reisverslagen:

02 November 2015

Het duurde even..

27 September 2015

Familie Maad

13 September 2015

Eerste stage week

31 Augustus 2015

La primera semana
Jet

Actief sinds 16 Aug. 2015
Verslag gelezen: 576
Totaal aantal bezoekers 4273

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2016 - 30 Augustus 2016

Nice

22 Augustus 2015 - 01 Februari 2016

Valencia

Landen bezocht: