Eerste stage week - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Jet Lubbe - WaarBenJij.nu Eerste stage week - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Jet Lubbe - WaarBenJij.nu

Eerste stage week

Door: Jet van der Lubbe

Blijf op de hoogte en volg Jet

13 September 2015 | Spanje, Valencia

Inmiddels alweer 3 weken hier in Valencia.

Ik heb na mijn laatste verslag nog 1 week m’n talencursus gehad. Afgelopen week ben ik begonnen met m’n stage. Voor diegene die het nog niet weten ik loop de komende 5 maanden stage bij EMO dit bedrijf zit in Paiporta (net buiten Valencia) en maakt en verkoopt allerlei orthopedische producten en protheses. De eerste dag werd ik opgehaald door mijn stagebegeleider Carlos lekker op z’n spaans namelijk te laat. Aangekomen bij het bedrijf werd ik even aan iedereen voorgesteld en kreeg ik een rondleiding door het hele bedrijf. De rondleiding was ontzettend leuk, vooral in de fabriek om te zien wat voor producten zij allemaal maken. Die dag heb ik verder eigenlijk niets uitgevoerd. In de loop van de week heb ik nog een gesprek met de baas gehad, een onwijs aardige man. Qua werk/opdrachten heb ik eigenlijk de eerste 3 dagen niets te doen gehad. Daarna moest ik elke dag met 2 mensen mee lopen. Zo heb ik een ochtend meegelopen om te kijken hoe de facturering werkt, de douane formaliteiten en order en paklijsten werden gemaakt. Dit werd allemaal in het Spaans uitgelegd gelukkig spreekt Concha, met wie ik meeliep, wel een beetje Engels omdat ze in Oxford een tijdje heeft gestudeerd. Die middag ben ik meegelopen met Julia en Chon. Julia doet de orders aannemen dit is dan dus ook de eerste persoon bij wie de klanten terecht komen. Bij Julia heb ik zelf ook wat orders in mogen voeren. Chon gaat over de retourzendingen. Verder ben ik die week nog meegelopen met Jesus (inkoop), Salvador en Javi ( logistiek) en nog een Jesus (siliconen afdeling). Tijdens het meelopen op de afdeling inkoop mocht ik ook nog even een prothese vast houden de zogeheten I-limb Ultra (leuk om even te googlen). Het was ontzettend gaaf en interessant om te zien hoe dat allemaal werkt. De I-limb Ultra heeft mijn bedrijf in samenwerking met Touch Bionics gemaakt. Tijdens het meelopen op de afdeling Logistiek kreeg ik het een en ander uitgelegd over de soorten transport, incoterms, distribiteurs en over het inpakken van bestellingen. Zelf heb ik nog even met Angel (werkt in het magazijn) meegelopen bestellingen klaar te maken. Echte opdrachten heb ik nog niet gehad enkel een keertje een belastingnummer uit Hongarije controleren, tickets boeken en papieren uit het archief weggooien. Vrijdag vloog m’n stagebegeleider naar Dubai helaas mocht ik niet mee. Wat jammer nou! Wat wel echt even wennen is de punctualiteit van de Spanjaarden. Zo is het heel normaal om, om 9.45 aan te komen kakken als je om 9 uur begint. Mensen die mij kennen weten dat als ik ergens van ben dan is het welk de tijd. Ik ben er dan ook altijd om 8.45 en sta om 9 uur nog voor een dicht hek. Een ander dingetje wat wennen is, is dat ze in de pauze echt een hele maaltijd naar binnen schuiven. Ik werk dan van 9 tot 18 en heb pauze van 14 tot 15. Sommige gaan in die pauze ook echt slapen ook weer een cultuur dingetje.

Afgelopen vrijdag zijn we naar l’umbracle/mya geweest. L’umbracle is tot oktober open en is bij Ciudad de las Artes y las Ciencias. Dit is echt super mooi. Hier waren ook andere studenten van Stage in Spanje (stagebureau) en het was dus ook super gezellig. Iets wat wel even wennen is, is dat het nachtleven hier pas om half 3 begint en doorgaat tot half 8.

Vandaag zijn we lekker naar het strand gegaan. Het was namelijk weer een keertje lekker weer (33 graden). Van de week heeft het hier namelijk 2x geregend. Ik weet dat het voor Nederlandse begrippen warm is maar met 24 graden is het hier echt heel koud.

Inmiddels hebben we ook een van de 2 Nederlandse bars ontdekt, namelijk La bici/’t Fietske. Hier hebben we Nederland-IJsland gekeken onder het genot van heerlijke Hollandse patat met frikandel. Iets waar we na 2 ½ week ontzettend blij mee waren. Toen we terug kwamen van de voetbal zagen we voor de deur van ons appartementen complex een mooi 2 persoons matras staan met lattenbodem. Wij vonden dit zonde om aan het grofvuil mee te geven. Dit matras is dan dus ook 3 verdiepingen mee naar boven gesjouwd, wat overigens niet meeviel. Het matras staat nu als decoratie in onze woonkamer. Elke dag staat er wel wat moois op straat zoals een kastje bijv. Ik denk dat we zo een hele inboedel bij elkaar verzamelen in de komende maanden.

Ik hoop jullie hiermee weer een beetje op de hoogte te hebben gebracht. Ik zal proberen alles elke dag een beetje op te schrijven want ik merk dat m’n geheugen me een beetje in de steek laat. Foto’s zal ik ook proberen te maken want dit vergeet ik ook telkens.

Liefs,

Jet

P.S. Voor diegene die het leuk vinden wat meer over m’n stagebedrijf te zien/te weten www.emo.es is hun website.




  • 15 September 2015 - 13:51

    Mar:

    Beste Jet,

    Voor de eerste keer gekeken op je website en je verslag gelezen. Wat ontzettend leuk!!
    Goed om te lezen dat je een warm welkom heb gekregen bij je stage-adres. Zo te lezen ken je al heel wat collega's, inclusief Jezus. Altijd gedacht dat er maar één Jezus was. Bovendien wist ik niet dat het een Spaanse naam was. Weet je al welke stage-opdracht je gaat doen binnen het bedrijf? Leuk dat ze je het hele bedrijf laten zien. Doen ze ook in kunstgebitten?
    Ik ben zondag weer terug gekomen in Wageningen, na een weekje klussen en kletsen bij oma. Omdat het dak van mijn hut nog steeds niet helemaal waterdicht is, werk ik alleen bij mooi weer. Gelukkig was het vier dagen droog en heb ik het dak klaargemaakt voor de golfplaten. Ik dacht het allemaal in een paar dagen te doen, maar het kost meer tijd dan verwacht. Geef niet, want ik vind het bouwen en klussen heel leuk. Hier in Wageningen slipt het huis en balkon een beetje dicht. Ik ben niet echt een goeie opruimer. Met je moeder ben ik onlangs naar Plantarium in Boskoop geweest. Dat was heel gezellig. We hebben allebei een appelboom met 5 verschillende appelrassen aan één boom gekocht. Die boom staat nu op mijn balkon. Ik moet hem wel in een grotere pot zetten anders wordt het volgend jaar niks met de appeloogst. Vanmiddag ga ik naar mijn volkstuin om aardappels te oogsten. Ooit heb je me daarbij geholpen, toen je ca. 6 jaar oud was. Je was bang voor beestjes en vieze handen.
    Hoe bevalt het uithuis-wonen? Lukt allemaal een beetje? Jullie eten toch zeker niet elke dag patat met frikandel? Heb je al pindakaas gevonden in Valencia?

  • 15 September 2015 - 16:06

    Astrid:

    He jet, wel leuk om wat van je te horen.volgens mij zit je wel bij een leuk bedrijf met aardige mensen om je heen.succes met alles en pas op want voor dat je het weet kan je je appartement niet meer in met al die mooie dingen die je op straat vind,ha ha .
    Xxx astrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Valencia

Valencia

Half jaar stage lopen in Valencia

Recente Reisverslagen:

02 November 2015

Het duurde even..

27 September 2015

Familie Maad

13 September 2015

Eerste stage week

31 Augustus 2015

La primera semana
Jet

Actief sinds 16 Aug. 2015
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 4270

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2016 - 30 Augustus 2016

Nice

22 Augustus 2015 - 01 Februari 2016

Valencia

Landen bezocht: